Nie masz konta? Zarejestruj się | Zaloguj się

Aktualności

Profesjonalna obsługa

2014-10-06

Artykuł sponsorowany

Obsługa kelnerska zaczyna się z chwilą wejścia gości do restauracji a kończy w momencie ich wyjścia. To właśnie od kelnera zależy w dużej mierze zadowolenie klienta. Kelner powinien wykazać się intuicją, zwłaszcza podczas przyjmowania zamówienia. Powinien potrafić trafnie ocenić gościa na podstawie jego zachowania, wyglądu, rozmowy i dopasować swoje umiejętności w zakresie obsługi, ponieważ daje to gwarancję powrotu zadowolonego klienta i korzystania z usług lokalu.

Jeśli kelner obsługuje gościa zdecydowanego w wyborze potraw, który nie oczekuje pomocy w tym zakresie, powinien pamiętać, że wymaga on dyskretnej, profesjonalnej obsługi, jednak bez narzucania propozycji w doborze potraw. W przypadku gdy obsługuje gościa niezdecydowanego, musi wykazać się cierpliwością, proponować, doradzać i poczekać na decyzję. Należy wtedy zaproponować atrakcyjny zestaw, przedstawić informację o potrawie i polecić to, co większości klientom smakuje najlepiej. Gość proszący kelnera o pomoc w wyborze menu, traktuje go jak fachowca, obdarza zaufaniem, słuchając propozycji oczekuje precyzyjnych porad. Aby sprostać tym wymaganiom, kelner musi mieć wiedzę z zakresu technologii sporządzania potraw i napojów oraz znać kartę menu. Doradzając gościom przy wyborze, kelner powinien starać się, aby gość złożył zamówienie na cały posiłek. Daje to możliwość szybszego zrealizowania zamówienia i sprawnego obsłużenia gości. Obsługa gości powinna przebiegać sprawnie i szybko. Umiejętność zapewnienia płynności obsługi to potwierdzenie umiejętności kelnera.

ginger

E-usługa Ginger.net.pl umożliwia zaawansowaną i wielokryterialną analizę wyników sprzedażowych poszczególnych kelnerów biorąc pod uwagę rentowność poszczególnych potraw, korespondujące terminy pracy (śniadania, lunch, kolacja), obszary restauracji (mniej i bardziej dochodowe stoliki), czynniki pogodowe oraz wyniki komparatywne innych kelnerów. Dzięki analizie możliwa jest identyfikacja kelnerów wyróżniających się pozytywnie, których należy zatrzymać w restauracji oraz tych, którzy potrzebują dodatkowych szkoleń lub motywacji.

Główny etap obsługi klienta to serwowanie potraw i napojów. Podając potrawę, kelner powinien zawsze sprawdzić jej zgodność z zamówieniem, podawać dania w odpowiedniej temperaturze. Kelner powinien podać napoje chłodzące w czasie maksymalnie do trzech minut od momentu złożenia zamówienia. Pierwsze w kolejności napoje powinny otrzymać dzieci, później Panie, a następnie Panowie. Sosy oraz inne dodatki należy podawać przez podaniem innych dań. Kelner powinien podać dania oraz zapytać o ich jakość. Obowiązkiem kelnera jest usuwanie brudnych naczyń ze stołów. Wymiana popielniczek po każdym papierosie odbywa się w restauracjach i lokalach czterogwiazdkowych, a także pięciogwiazdkowych.
Kelner powinien spędzać maksymalną ilość czasu w pobliżu gości, a także pozostawać ciągle w stanie gotowości do ich obsługi. Kelner może też proponować uzupełnienie zamówienia o na przykład nowe dania, wino, piwo, wodę mineralną. Ważne jest też przygotowanie stołu do podania deseru, czyli usunięcie ostatnich brudnych naczyń, soli, pieprzu, octu. Należy zwracać uwagę na właściwe ustawienie cukiernicy na stole. Kelner powinien oferować deser, kawę, herbatę najpóźniej trzy minuty po przygotowaniu stołu. Realizacja zamówienia powinna odbywać się tak szybko, jak to jest możliwe. Następnie przeprowadzane jest ustalenie formy płatności.

E-usługa www.ginger.net.pl umożliwia zaawansowaną i wielokryterialną analizę wyników sprzedażowych poszczególnych kelnerów biorąc pod uwagę rentowność poszczególnych potraw, korespondujące terminy pracy (śniadania, lunch, kolacja), obszary restauracji (mniej i bardziej dochodowe stoliki), czynniki pogodowe oraz wyniki innych kelnerów. Dzięki analizie możliwa jest identyfikacja kelnerów wyróżniających się pozytywnie, których należy zatrzymać w restauracji oraz tych, którzy potrzebują dodatkowych szkoleń lub motywacji.

INNOWACYJNA_GOSPODARKA UE_logo


Cofnij

Firma Kamerados Sp. z o.o. realizuje projekt w ramach działania 6.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 – 2013.
Projekt współfinansowany przez UNIĘ EUROPEJSKĄ ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Dotacje na innowacje. Inwestujemy w Waszą przyszłość.
facebook